Werkwijze & USP’s

Rental Search Service 

RENTAL SEARCH SERVICE

Expat Homes biedt haar Rental Search Service aan een team van samenwerkende zelfstandige relocators met gezamenlijk succes als doel.

De algemene werkwijze in het kort:

  • Expat Homes genereert nieuwe leads van expats die op zoek zijn naar een huurwoning;
  • Aangeleverde leads zijn op voorhand gescreend op interesse en inkomen;
  • Als relocator maak je een persoonlijke afspraak met de expat om de zoekopdracht te sluiten;
  • Voor iedere gesloten zoekopdracht ontvang je een start up fee van € 150,- (incl. BTW);
  • Je maakt afspraken met makelaars en verzorgt het complete diensten pakket;
  • Zodra de huurovereenkomst is ondertekend factureer je de expat de succesfee van 1 maand huur (incl. BTW)
  • Expat Homes factureert jou achteraf de afdrachtvergoeding van 20% van de succes fee;
  • Tenslotte verzorg je de check in met je expat en de aanvraag voor woonvoorzieningen via Expat Homes.

Find your home in our way

 

Overzicht van Tools & Services

VAN LEAD NAAR PROSPECT

Voordat je een lead van Expat Homes ontvangt hebben wij op voorhand telefonisch contact gehad met de expat. Tijdens het intake gesprek bereiden we de lead voor.

We screenen de expat op een richtlijn inkomen, het huurbudget en zijn eerste woonwensen. Daarnaast vertellen wij de expat in het kort wat de Rental Search Service inhoudt en wat de kosten daarvan bedragen.

Voldoet de expat aan goede eigenschappen en is hij geïnteresseerd in een persoonlijke kennismaking met jou? Dan sturen wij de informatie en contactgegevens aan je door en neem je binnen een half uur contact met de expat op om de afspraak in te plannen.

Goed gescreende leads

 

Verstuur afspraak bevestiging

VAN PROSPECT NAAR KLANT

De hoogste conversie van prospect naar klant bereik je door een persoonlijke kennismaking met een kop koffie en een heldere en eerlijke uitleg over de dienstverlening.

Tijdens de persoonlijke kennismaking worden ondermeer de volgende onderwerpen besproken:

  • Woonwensen van de klant
  • Informatie over de (regionale) huurmarkt
  • Uitleg over de Rental Search Service
  • Toelichting op de voorwaarden en kosten
  • Online invullen van de zoekopdracht

Meer klanten, meer omzet

 

Online invullen zoekopdracht

SUCCESVOLLE ZOEKOPDRACHT

Een tevreden klant in een nieuwe woning… daar gaat het uiteindelijk om!

Zodra je een passende huurwoning voor jouw expat hebt gevonden start de afronding van je zoekopdracht en is het van belang dat de makelaar resp. de eigenaar van de woning het huurvoorstel van jouw klant accepteert.

Het is daarom van het grootste belang dat je alle vereiste documenten en de gevraagde informatie zo correct mogelijk aanlevert. Het gaat dan veelal om:

  • Identiteitsbewijs (bij voorkeur paspoort)
  • Bewijs van inkomen (loonstroken, bankafschrift salaris)
  • Kopie van de arbeidsovereenkomst
  • Motivatiebrief (introduction letter)
  • Bij een contractuele mede huurder (partner, collega, etc) dienen dezelfde  stukken vanzelfsprekend eveneens te worden aangeleverd

Nadat akkoord is verleend controleer je de huurovereenkomst en ben je vanzelfsprekend aanwezig bij de checkin en sleuteloverdracht van de nieuwe woning.

Om de Rental Search Service compleet te maken verzorg je uiteraard de aanvraag voor de noodzakelijke woonvoorzieningen zoals:

  • Gas
  • Electra
  • Water
  • Wifi en/of TV

 

Een huurwoning gevonden!

 

Bericht over huurvoorstel

 

 

Free Utility Services

 

Aanvragen woonvoorzieningen